Sunday 28 October 2012

Terima Kasih Malaysia & Brunei

Kami rasa bersalah apabila  ramai orang mengakui mempunyai hubungan dengan Nenek Paduka. Oleh itu sudah sampai masanya kami mendedahkan siapa diri kami. Kami telah melanggar arus dan telah ingkar pesanan dari Nenek Paduka. Setahu saya nenek berpesan hingga ke anak cucu sahaja iaitu generasi pertama dan kedua. Kini telah sampai ke generasi ketiga dan tidak lama lagi kegenerasi keempat. Saya percaya kerajaan Malaysia akan memberikan keselamatan dan kesejahteraan terhadap kami sebagai menghargai sumbangan Nenek Paduka . "Tulah batu baru ku tulah"... kepada Allah jua kami berserah.

Terima kasih juga kepada Kerajaan Brunei kerana telah menemui keluarga kami beberapa kali dan seterusnya mendapat pengikhtirafan.  Semoga kerisauan dan pencarian ini berakhir dan memberi kesejahteraan kepada semua terutama kepada kerajaan Malaysia & Brunei.


2 comments:

  1. Keturunan Arwah speaker Sulaiman Palestine berasal drp cucu cicit Pangeran Muhamad Salleh bin Saku Baku kesultanan Brunei yg maseh hidup yg menuntut hak warisan mereka drp keturunan kesultanan Brunei tanpa di bantu oleh pihak kerajaan arkib negara

    ReplyDelete
  2. Assalammualaiqum,
    Saya anak bungsu kepada sarif kasim salleh,
    Saya ingat arwah ayah saya pernah mengaku sebagai anak sulung dari istri mhd salleh yg berasal dri kagayan filipina,
    Seingt sya arwah ayah saya pernah berkunjung ke makam atok mhd salleh yg berada di kagayan sumbahan ketika saya kecil,
    Beliau smpt mengajak sya namun sya menolak kerana masih kecil,
    kami sekeluarga di sabah bertarafkan asing x psti dgn asal usul yg arwah ayah saya ceritakan,
    Beliau jgk pernah claim bahawa tun mustapa adalah saudara seayahnya???

    ReplyDelete